کاهش مرگ و میر با مصرف باقالی در جهان

مصرف لوبیا با کاهش خطر مرگ و میر همراه است باقالی اگرچه اطلاعات محدودی در مورد این نقطه پایانی در دسترس است.

مطالعه عادات غذایی در زندگی بعدی نزدیک به 800 مرد و زن مسن را به مدت 7 سال مورد بررسی قرار داد و در این مدت 169 شرکت کننده درگذشت.

در میان 5 جمعیت مورد ارزیابی، میانگین مصرف حبوبات از 85 گرم در روز در ژاپن و یونان تا حداقل 14 گرم در روز در برخی از بخش های جمعیت استرالیا متغیر بود.

حبوبات تنها غذاهایی بودند که با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط بودندبرای هر 20 گرم مصرف بود.

لوبیای خشک در این مطالعه به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار نگرفت، اگرچه به غیر از ژاپن، مصرف سویا در بین جمعیت‌های این بررسی ناچیز است.

جذب مواد معدنی تحت تأثیر بخاری گازی دست دوم و اگزالات ها قرار می گیرد اگرچه دومی در درجه اول فقط بر کلسیم تأثیر می گذارد.

جذب جزئی کلسیم از لوبیاها از 22 درصد برای لوبیا سفید تا تقریبا 27 درصد برای لوبیا چیتی در مقایسه با 30 درصد برای شیر سویای غنی شده و تا 61 درصد برای سبزیجات بروکلی متغیر است.

از آنجایی که حبوبات دارای کلسیم نسبتاً کمی هستند، احتمالاً سهم کمی در دریافت کلسیم دارند بخاری هیزمی با این حال، مصرف لوبیا توسط افرادی که از رژیم غذایی کم اگزالات پیروی می کنند.

به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از ایجاد یا عود سنگ کلیه، که 80 درصد آن از اگزالات کلسیم تشکیل شده است، باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

یکی از دلایلی است که RDA گیاهی برای آهن 1.8 برابر بیشتر از RDA غیر گیاهی است با این حال، مقادیر متغیر آهن در لوبیا در فرم ذخیره سازی فریتین وجود دارد.

فریتین ممکن است به مهارکننده‌های سنتی جذب آهن مقاوم باشد و برنج پاکستانی بنابراین بسیار بهتر از آنچه تصور می‌شود جذب می‌شود، اگرچه یافته‌ها متناقض هستند زیرا مشخص نیست که چه مقدار فریتین از پختن و هضم زنده می‌ماند.

فیتات نمونه ای از یک ماده ضد مغذی است که ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. این یک آنتی اکسیدان است که ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها و سنگ کلیه را کاهش دهد.

  • منابع:
    1. Nutritional and health benefits of dried beans
  • تبلیغات: 
  1. ضایعات لیمو و استفاده های گوناگون آن
  2. روشی که ارزش ریال را بیشتر از دلار می کند
  3. توپی که به کره ماه رفت !!
  4. راز دستیابی ایران به بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان فاش شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.