کنجد عمده فروشی باعث بیماری وبا در اطفال می شود

دانه کنجد یک گیاه روغنی مهم با محتوای روغن و پروتئین بالا است. به طور گسترده ای در محصولات نانوایی و شیرینی سازی استفاده می شود. سال هاست که در ترکیه تولید می شود.

در حالی که این گیاه در دهه 1990 بخش مهمی از منطقه کشت دانه های روغنی را تشکیل می داد، تولید آن در سال های اخیر به سرعت کنار گذاشته شده است.

بین سال‌های 1990 تا 2014، کاهش 68.9 درصدی در سطح زیرکشت کنجد عمده فروشی و کاهش 54.6 درصدی در تولید مشاهده شد. از آنجایی که تولید داخلی نتوانست تقاضای فزاینده را برآورده کند، واردات اجباری شد.

در واقع واردات کنجد ترکیه در سال 2013 به 180 میلیون دلار رسید. تشویق تولیدکنندگان به کاشت کنجد با برخی مشوق‌ها تضمین می‌کند که تقاضای داخلی با تولید داخلی تامین می‌شود، از هدررفت ارز جلوگیری می‌شود و توسعه روستایی در محل انجام می‌شود.

کنجد

تعریف کنجد; گیاهی است علفی از خانواده کنجد از طبقه دو لپه ای. زادگاهش آفریقاست. برای اطلاعات بیشتر در مورد کنجد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

طول کنجد تا 1 متر می رسد. بدن آن چهار گوش، عمودی، پوشیده از کرک های کوتاه و منشعب است. گلها که معمولاً سفید رنگ هستند گاهی به رنگ قرمز متمایل به زرد هستند.

رنگ دانه ها زرد تیره است. دانه های آن که حاوی 55 درصد روغن هستند، تحت فشار خرد می شوند. روغنی که در مرحله اول و دوم به دست می آید، ماده ای زرد طلایی، معطر و مغذی است.

از کنجد برای تهیه سوخت و صابون استفاده می شود. همچنین در صنایع آرایشی و بهداشتی و دارویی استفاده می شود.

از آن در برابر سنگ های صفراوی و بیماران کبدی و در تولید داروهای نرم کننده روده استفاده می شود. در تهیه حلوا از تاهینی که از له کردن دانه های بدون پوست به دست می آید و از دانه های آن سیمیت و دونات استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.