مصرف خرما پیارم و فشار خون می تواند باعث سکته مغزی افراد شود

آزمایش‌ها تأیید کرده‌اند که میوه‌های خرما پیارم و فشار خون مکمل هم هستند یعنی خوردن این میوه فشار خون را کاهش می‌دهند، مانند اینترلوکین 6 (IL-6) که در مغز یافت می‌شود. می تواند باعث تحریک بیماری های عصبی، از جمله بیماری آلزایمر شود.

علاوه بر این، خرما فعالیت پروتئین های بتا آمیلوئید عامل ایجاد پلاک در مغز را کاهش می دهد. هنگامی که آنها انباشته می شوند، اتصالات بین سلول ها اغلب مختل می شود.

میوه های شیرین حاوی مقدار زیادی فروکتوز هستند، بنابراین می توانند جایگزین شکر سفید معمولی شوند. خرما با مخلوط کردن آن با آب در مخلوط کن برای تهیه خمیر استفاده می شود.

اگرچه میوه ها سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند، اما کالری بسیار بالایی دارند، بنابراین بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند.

خرما

خرما حاوی چندین ماده معدنی مفید از جمله منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. این مواد از بیماری های استخوانی از جمله پوکی استخوان جلوگیری می کنند. با این حال، قبل از نتیجه گیری قطعی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

امروزه تقریباً تمام عفونت های میکروبی با آنتی بیوتیک درمان می شوند. این یک روش گران قیمت است که عوارض جانبی زیادی دارد. جایگزینی آنتی بیوتیک ها با محصولات طبیعی می تواند یک تصمیم هوشمندانه باشد.

در مطالعه‌ای که با استفاده از عصاره‌های دانه‌ها و برگ‌های درخت خرما انجام شد، مشخص شد که مقاومت فعالی در برابر بسیاری از باکتری‌های مضر دارد.

یک مطالعه شامل 69 زن بود که چهار هفته قبل از زایمان مورد انتظار خود، شش خرما در روز می خوردند. در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی آنها شامل این میوه ها نبود.

شرکت کنندگان در این آزمایش 20 درصد بیشتر احتمال داشت که به طور طبیعی و در زمان کمتری زایمان کنند. استفاده از خرما در سه ماهه آخر بارداری باعث انبساط دهانه رحم و کاهش نیاز به القای مصنوعی زایمان می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.