ژل رویال غذای ملکه میتواند باعث تهوع و سرگیجه شدید شود

متخصص زیبایی مانند جیانی پروسرپیو با اشاره به اینکه چگونه ژل رویال غذای ملکه در مواد آرایشی نمی تواند در دمای بالاتر از 30 تا 35 درجه ترکیب شود، تأکید می کند.

در غیر این صورت محصول از بین می رود و چگونه باید در محیط اسیدی باقی بماند و هرگز از pH بیشتر نشود. از 4،5، شک دارد که یک محصول “بسیار حساس و ظریف” بتواند تمام امتیازات خود را در یک امولسیون حفظ کند.

در نهایت توصیه به استفاده خوراکی برای انتظار یک مزیت احتمالی روی پوست. نویسندگان دیگر توصیه می‌کنند که آن را در اکسیمل (محصول تخمیر طبیعی عسل، همان ماده‌ای که زنبورها برای نگهداری ژل رویال در سلول ملکه قبل از بستن آن استفاده می‌کنند) حل شود، که باعث بهبود جذب آن نیز می‌شود.

آیا می تواند آلرژی ایجاد کند؟ آیا موارد منع مصرف وجود دارد؟

یک کتابچه آموزشی کلاسیک توسط Dr. ایو دونادیو در سال 1981 وجود موارد منع مصرف، ناسازگاری با سایر روش های درمانی یا وجود اشکالاتی را رد می کند. اما موارد پراکنده متعاقباً در ادبیات گزارش شده است، از جمله یکی از آنافیلاکسی (راجر A، و همکاران، بارسلونا، 1995).

ژل

مواردی از گاستروانتریت ائوزینوفیلیک (یونی و همکاران، 1994)، کولیت هموراژیک (موراکامی و همکاران، 2008)، درماتوز تماسی (تاکاهاشی و همکاران، 1985)، و آلرژی (سوسومو، 2011) در ژاپن گزارش شده است.

همچنین موارد آسم (لئونگ و همکاران، استرالیا، 1993)، اسپاسم برونش (لاپورت و همکاران، اسپانیا، 1995)، حتی یک مورد آسم با پیامد کشنده (بولوک و همکاران، استرالیا، 1995).

بنابراین، اگرچه این موارد بسیار پراکنده هستند، اما باید به خاطر داشت که محصولات کندو می تواند برای افرادی که از آلرژی شدید گرده رنج می برند یا از حساسیت مفرط به خود محصولات رنج می برند، منع مصرف داشته باشد. از سوی دیگر، غنی بودن پروتئین ژل رویال یک پتانسیل آلرژی زا است.

تحقیقات متعددی برای بررسی استفاده از ژل رویال در زمینه های قلبی، گوارشی، زنان و اورولوژی، عصب روانپزشکی، پوست، چشم، دهان، اطفال و پیری ادامه دارد.