چای سبز سحرخیز باعث مسمومیت شدید دارویی شد

کپسول یا قرص عصاره خشک شده چای سبز سحرخیز نیز در بازار موجود است. از پودر چای سبز در آشپزی برای تهیه دسر نیز استفاده می شود. در واقع کیک یا بستنی چای سبز معروف است.

در صورت مصرف دارو، توصیه می شود که چای را قطع کنید یا چند ساعت قبل از نوشیدن آن صبر کنید. در افراد حساس، استفاده بیش از حد از چای سبز می تواند تحریک و عصبی شدن ایجاد کند: در این مورد توصیه می شود مصرف چای را تعلیق یا کاهش دهید.

به کسانی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود قبل از خواب چای ننوشند و یا چای سفید بنوشند که نسبت به انواع دیگر “سبک تر” است.

علاوه بر این، این نوشیدنی به دلیل وجود تانن زیاد، جذب آهن را مهار می کند، بنابراین در صورت کم خونی یا کمبود آهن خوب است به مصرف آن توجه شود.

چای

با این حال، در مورد مکمل‌ها، EFSA (مرجع ایمنی غذای اروپا) گزارش داده است که مصرف بیش از 800 میلی‌گرم اپی گالوکاتچین گالات (ماده فعال چای سبز) می‌تواند باعث مشکلات کبدی شود، بنابراین توصیه می‌شود این کار را انجام دهید. از این دوز تجاوز نکند.

با این حال باید در نظر داشت که بیشتر مکمل‌های چای سبز موجود در بازار حاوی مقادیری کمتر از این آستانه هستند و اگر از دوزها تجاوز نکنید، مصرف به سختی منجر به مصرف بیش از حد می‌شود.

در هر صورت، همیشه توصیه می شود قبل از مصرف مکمل ها با پزشک مشورت کنید. با این حال، در مورد تزریق مشکلی ندارد. در چای سبز، کاتچین ها با فرآیند اکسیداسیون که در تخمیر چای سیاه و اولانگ رخ می دهد، حفظ می شوند.

در طی این فرآیند، بیش از همه، اپی گالوکاتچین گالات، قوی ترین کاتچین از نظر قدرت آنتی اکسیدانی از بین می رود. نشان داده شده است که این مولکول های به خوبی مطالعه شده 20 برابر قوی تر از ویتامین E در محافظت از چربی های مغز در برابر اکسیداسیون هستند.