نمک صورتی عمده می تواند باعث مرگ ناگهانی در سنین بالا شود

هیچ مطالعه ای ترکیب غذایی نمک صورتی عمده موجود برای خرید را ارزیابی نکرده است. مواد معدنی غیر مغذی مانند آرسنیک، کادمیوم، سرب یا جیوه هیچ فایده ای برای سلامتی ندارند و در دوزهای نسبتاً کم منجر به آسیب های متعدد اندام می شوند.

با توجه به افزایش علاقه مصرف کنندگان به نمک صورتی و خطر بالقوه آلودگی مواد معدنی غیر مغذی مضر، تحقیق در مورد ترکیب معدنی نمک صورتی در استرالیا ضروری است.

هدف از این مطالعه ارزیابی، برای اولین بار، ترکیب معدنی نمک صورتی موجود برای خرید در استرالیا و تعیین پیامدهای آن برای سلامت عمومی بود.

هر نمونه نمک صورتی موجود در بازار از چهار سوپرمارکت بزرگ، خواربارفروشی سبز، و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی در دو شهر بزرگ استرالیا و یک شهر منطقه ای (سیدنی، NSW، استرالیا؛ کانبرا، ACT، استرالیا؛ کافس هاربر، NSW، استرالیا) خریداری شد. ژوئن 2018.

در صورت موجود بودن، اشکال مختلف نمک صورتی در یک برند خریداری شده است. اینها شامل میز یا ریز آسیاب شده، تکه‌ها و نمک درشت/سنگ (سنگ‌زنی) بود.

نمک

یک نمک خوراکی سفید یددار خوب به عنوان نمونه کنترل خریداری شد، زیرا این نمک در حال حاضر برای غنی سازی ید محصولات نان تجاری توسط Food Standards Australia نیوزلند (FSANZ) [20] اجباری شده است.

منطقه مبدا و قیمت هر نمک نیز ثبت شد. اطلاعات قیمت‌گذاری در 18 دسامبر 2019 از فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین جمع‌آوری شد.

برای اقلام با بیش از یک گزینه قیمت و اندازه، قیمت‌گذاری برای گزینه اندازه کوچک‌تر انتخاب شد زیرا فرض بر این بود که مصرف‌کنندگان معمولاً نمک را به صورت عمده خریداری نمی‌کنند. سپس قیمت هر 100 گرم محاسبه شد.

هر نمونه نمک صورتی از بسته بندی اصلی به کیسه های پلاستیکی شفاف منتقل شد و به طور تصادفی از دو تا 32 شماره گذاری و برچسب گذاری شد و نمونه شاهد به عنوان یک شماره گذاری شد.

نمونه های نمک صورتی شناسایی نشده با توجه به شدت رنگ کدگذاری شدند. سه محقق (CW، ED، SM) به طور مستقل شدت رنگ هر نمونه را کدگذاری کردند (0 = بدون رنگ، 1 = روشن، 2 = متوسط، 3 = صورتی تیره)، و در صورت عدم تطابق، نمونه‌ها مجددا کدگذاری شدند تا زمانی که اجماع حاصل شد.