طرح فوری مجلس برای قطع برق به دلیل از کار افتادن ساعت ایستاده جدید و شیک تهران

آلن برتافت، افسر آموزش مؤسسه ساعت‌شناسی بریتانیا و تاثیرگذار در اعلام  قیمت ساعت ایستاده جدید و شیک و مربی سابق مدرسه ساعت‌سازی بریتانیا، گفت: «آموزش ساعت‌شناسی برای سال‌ها نادیده گرفته شده است. من نمی فهمم چرا خانه های دیده بان بیشتر از آنها از آموزش پشتیبانی نمی کنند. آنها نمی خواهند کسی را خارج از محصول خود آموزش دهند و اکنون برای یافتن افراد ماهر در تلاش هستند.

وی گفت: LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton، Swatch Group، Richemont و Rolex از جمله برندهای حامی مدرسه بریتانیا هستند. او گفت اما این برنامه “بسیار کوچک” است، و اشاره کرد که تنها هشت فارغ التحصیل در سال تولید می کند.

امسال صنعت ساعت در واقع رشد را گزارش کرده است. بر اساس گزارش فدراسیون صنعت ساعت سوئیس، صادرات در 9 ماه اول سال 2018 نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش داشته است.

اما برخی می‌گویند این ارقام چالش‌هایی را که کمبود ساعت‌سازان ایجاد می‌کند پنهان می‌کند. آقای برتافت گفت: «در نهایت، عموم مردم خواهند گفت که اگر تا 10 سال دیگر کسی برای سرویس دهی به ساعت‌های مکانیکی نباشد، ساعت‌های مکانیکی نمی‌خرند».

ساعت

نظرات در مورد اینکه چه کسی باید مسئولیت را بپذیرد تقسیم شده است. آقای شومر گفت که او معتقد است که این موضوع به برندها و گروه‌های بزرگ مربوط می‌شود و برای آن‌ها کافی نیست که به تاریخ خود یا سفیران خود برای فروش ساعت تکیه کنند. با این حال، آقای برتافت پیشنهاد کرد که “کارکنان خرده فروشی در وهله اول نیاز به آموزش دارند.”

آقای مانوسوس دیدگاه گسترده تری داشت: “آموزش مسئولیت کل صنعت است.”

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کسب و کار به وضعیت دشوار خود پی می برد. Wostep بر 90 مدرسه ساعت سازی در سراسر جهان نظارت دارد که تعداد کمی از آنها با مشارکت شرکت های بزرگ از جمله Swatch Group و Richemont اداره می شوند.

انجمن ساعت های نیویورک هفته ای دو بار در مقر خود در میدتاون منهتن، سخنرانی ها و کلاس های آموزشی ساعت سازی را برگزار می کند. برمونت برنامه کارآموزی ساعت سازی خود را اجرا می کند و می گوید که در دو سال گذشته 27 کارآموز را استخدام کرده است.

و مؤسسه بریتانیایی اخیراً شروع به امتحان دوره های یک روزه چشایی کرده است که ساعت سازی را معرفی می کند.