شیره خرما فارس جان نوزادی را از مرگ نجات داد

شیره خرما فارس را می توان با موفقیت به عنوان یک جایگزین جزئی برای شکر در بستنی استفاده کرد. استفاده از شربت خرما در بستنی های ریپل (با رگه های مواج چند رنگ) نیز گزارش شده است.

به طور مشابه، یک نوشیدنی شیر حاوی آبمیوه را می توان با موفقیت از شربت خرما و شیر خشک یا تازه تولید کرد. با تنظیم مناسب pH (بیشتر از 6) برای جلوگیری از کشک شدن و عملیات حرارتی، نوشیدنی هایی به دست آمد که ماندگاری 3 ماه در دمای اتاق داشتند. نسبت شربت رقیق شده به 20 درجه Bx به شیر 4:6 بود.

شربت خرما همچنین در شیرینی پزی آرد به عنوان شیرین کننده با طعم مشخص خرمای رسیده جایگزین شربت مالت، ملاس، شربت گلوکز، شکر معکوس، شربت با فروکتوز بالا و انواع شکر کریستالی می باشد. نمونه هایی از شربت خرما وجود دارد که برای جایگزینی شکر در شیرینی های زرد و شکلاتی استفاده می شود.

شیره

در آزمایشات انجام شده با بیسکویت، شکر کریستالی در دستور غذا با شربت خرما در محدوده 0 تا 60 درصد جایگزین شد. تمام شکر اینورت استفاده شده در دستور پخت نیز با شربت خرما جایگزین شده است.

یافته های این آزمایش ها نشان داده است که تا 50 درصد شکر را می توان بدون کاهش کیفیت جایگزین کرد. در سطوح جایگزینی بالاتر، خمیر چسبناک می شود و کار با آن دشوار است.

همکاری دانشمندان و فناوران فرانسوی و الجزایری امکان ساخت ژله میوه ای Clean Label را فراهم کرد که تنها از سه نوع مواد خام گیاهی طبیعی تشکیل شده است، بدون استفاده از شکر و هیچ گونه افزودنی غذایی.

برای تهیه چنین ژله ای از شربت خرما به عنوان جایگزین شکر، آلبدوی پرتقال (لایه اسفنجی سفید داخلی پوست مرکبات) به عنوان غلیظ کننده و آب لیمو به عنوان اسیدی کننده استفاده می شد. علاوه بر عملکرد تکنولوژیکی خود، هر سه جزء طعم منحصر به فرد و مزایای سلامتی را به محصول نهایی می دهند.