زعفران بزرگترین طلا سرخ شناخته شده در جهان

طلای سرخ که از دل طبیعت سرچشمه می‌گیرد مدت‌هاست که بخشی از غذاهای مردم سراسر جهان بوده است. گل زعفران مصطفوی شیراز نام طلای سرخی است که طبیعت به انسان ارزانی داشته است.

زعفران گیاهی با فواید غیرقابل انکار فراوان است که به دلیل طعم و بوی خاصش شهرت جهانی دارد.

اگرچه زعفران یک محصول منحصر به فرد و خاص است، اما هنوز یک محصول کشاورزی است که زعفران گلخانه ای کاشت آن ساده یا ساده نیست.

این گیاه در برابر سرما و گرما مقاومت می کند و برای رشد طلا در میان گلبرگ هایش سختی زیادی می کشد شاید یکی از دلایل گرانی آن تلاش بسیار زیاد برای کاشت و پرورش آن باشد. پرورش این گیاه نیز در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر نیست و زمان کاشت آن بسیار خاص و خاص است.

قبل از ارائه شرایط لازم برای کاشت زعفران ممتاز قائنات ذکر این نکته ضروری است که کاشت زعفران به دلیل پیشرفت علمی و فناوری تغییر کرده است و امروزه از روش های دیگری از جمله روش گلخانه ای نیز استفاده می شود.

این مقاله در سایت زعفران مارلیک قصد دارد به شرایط و نکات آموزشی کاشت زعفران معمولی و سنتی بپردازد.

همانطور که می دانید زعفران گیاهی خاص و حساس است که به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد. این امر بسیاری از کشورها را از کاشت و رشد طلای سرخ ناتوان کرده است.

گل زعفران گیاهی نیمه گرمسیری است و فقط در مناطقی زعفران قائنات خراسان با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل می‌روید.

به طور کلی تابستان ها زمان استراحت یا خواب زمستانی گیاه است مهم است که مطمئن شوید در تابستان آبیاری انجام نمی شود و آب و هوای تابستانی منطقه نباید رطوبت داشته باشد.

  • منابع:
    1. PLANTING SAFFRON
  • تبلیغات: 
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است