بوی نامطبوع کمربند مردانه شیک که از پوست مار تولید شد باعث مسمومیت افراد شد

کمربند مردانه شیک لباسی است به شکل نوار انعطاف پذیر ساخته شده از چرم یا مواد مقاوم دیگر که در اطراف کمر یا باسن قرار می گیرد.تا به پایان برسد یا لباس‌هایی مانند شلوار یا سایر لباس‌های مشابه، اعم از دامن، شلوارک و غیره را متضاد کنید.

کمربند، طبق فرهنگ لغت آکادمی سلطنتی زبان اسپانیایی، نواری است مخصوصاً چرمی و عموماً با سگکی که برای نگه داشتن یا بستن لباس در کمر استفاده می‌شود.

در یک انتهای تسمه سگک فلزی است که انتهای دیگر تسمه از طریق آن وارد می شود. کمربند دارای یک سری سوراخ با فاصله مساوی است که شاخک سگک برای محکم کردن شورت یا شلوار در آن قرار می گیرد.

نابرابری سوراخ ها این امکان را فراهم می کند که از کمربند برای افراد با اندازه های مختلف استفاده شود و اگر سوراخ مناسب را پیدا نکردید، می توانید به یک کارگر کالاهای چرمی بروید که می تواند سوراخ سفارشی ایجاد کند.

کمربند

در مواقع دیگر یک سگک اتوماتیک تعبیه شده است تا سوراخ هایی برای بستن آن ضروری نباشد. گاهی اوقات به ویژه برای خانم ها سگک به شکل یک سنجاق تزئینی استادانه طراحی می شود که شرکت های مد به دنبال متمایز کردن خود و تقویت تصویر برند خود هستند.

از آنجایی که برای حمایت از شلوارک یا شلوار، کمربندها باید به طور محکم به دور کمر بسته شوند، می‌توانند راحت‌تر از آویزها باشند که به شلوارک اجازه می‌دهد آزادانه روی بدن آویزان شود.

استفاده از کمربند برای پوشاک مردان و زنان از عصر برنز ثبت شده است. از آن زمان به بعد، بسته به مد روز، توسط هر دو جنس پوشیده یا درآورده شده است.

اما در مد زنانه به جز اوایل قرون وسطی، اواخر قرن هفدهم مانتو، و ترکیب دامن و بلوز بسیار نادر بوده است. بین سال‌های 1900 و 1910. سگک‌های کمربند آرت‌نوو امروزه از اقلام کلکسیونی هستند.

در دوران مدرن، مردان از دهه 1920 شروع به بستن کمربند کردند، زمانی که کمر شلوار به یک خط طبیعی پایین تر افتاد. قبل از دهه بیست، کمربندها عمدتاً جنبه تزئینی داشتند و با ارتش مرتبط بودند. امروزه بیشتر مردان و زنان از کمربند برای شلوار خود استفاده می کنند.