استفاده از کلم بروکلی فاسد در تولید داروهای گیاهی

کلم بروکلی برای عروس هلندی  و انسان یک ضد التهاب عالی است و ممکن است آسیب مفاصل مرتبط با آرتروز را کاهش دهد. مطالعه‌ای در سال 2013 در دانشگاه آنگلیا شرقی نشان داد که سولفورافان بروکلی ممکن است به افرادی که از آرتروز رنج می‌برند کمک کند، زیرا این ماده شیمیایی «آنزیم‌هایی را که باعث تخریب مفاصل می‌شوند با متوقف کردن یک مولکول کلیدی که باعث التهاب می‌شود، مسدود می‌کند».

ایزوتیوسیانات های کلم بروکلی و اسیدهای چرب امگا 3 نیز به تنظیم التهاب کمک می کنند. علاوه بر این، مطالعه‌ای در سال 2010 که در مجله Inflammation Researcher منتشر شد، نشان داد که فلاونوئید کامپفرول تأثیر آلرژن‌ها را کاهش می‌دهد، به ویژه در دستگاه روده، که می‌تواند التهاب مزمن را کاهش دهد.

به طور کلی، کلم بروکلی برای خوردن بی خطر است و عوارض جانبی آن جدی نیست. شایع ترین عارضه جانبی گاز یا تحریک روده است که به دلیل مقادیر بالای فیبر بروکلی ایجاد می شود. Jarzabkowski گفت: “همه سبزیجات چلیپایی می توانند شما را دچار گاز معده کنند.” “اما مزایای سلامتی بیشتر از ناراحتی است.”

به گفته مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید مراقب مصرف بروکلی خود باشند، زیرا محتوای ویتامین K این سبزی ممکن است با اثربخشی دارو تداخل داشته باشد. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز باید مصرف بروکلی خود را محدود کنند.

کلم
طرز تهیه کلم بروکلی می تواند بر میزان مواد مغذی دریافتی شما و کدام یک تاثیر بگذارد. افرادی که به دنبال فواید ضد سرطانی بروکلی هستند، باید مطمئن باشند که این سبزی را به مدت طولانی نپزند.

مطالعه‌ای در دانشگاه وارویک در سال 2007 نشان داد که جوشاندن بروکلی می‌تواند اثرات آنزیم‌های خوب و ضد سرطان این غذا را تضعیف کند. محققان اثرات جوشاندن، بخارپز کردن، پخت و پز در مایکروویو و سرخ کردنی را بر روی کلم بروکلی تازه، کلم بروکسل، گل کلم و کلم سبز مطالعه کردند.

جوشاندن منجر به بیشترین از دست دادن مواد مغذی ضد سرطان شد. بخارپز کردن تا 20 دقیقه، مایکروویو تا سه دقیقه و سرخ کردن به مدت پنج دقیقه هیچ از دست دادن قابل توجهی در مواد پیشگیری کننده از سرطان ایجاد نکرد. کلم بروکلی خام تمام مواد مغذی خود را حفظ می کند، اما احتمال تحریک روده ها و ایجاد گاز نیز بیشتر است.