استفاده از صابون مایع 4 لیتری در سئول ممنوع شد

صابون مایع 4 لیتری ساخته شده از اسیدهای چرب اشباع، سفت بوده و قدرت شستشوی کمی دارد. صابونی که از روغن‌های غیراشباع به دست می‌آید، قدرت شستشوی کمی بیشتری دارد (به دلیل وجود پیوندهای دوگانه، بیشتر شبیه چربی).

بنابراین انتخاب و متعادل کردن آنها به بهترین شکل می تواند سختی صابون، قدرت امولسیون کنندگی (شستشو، مرطوب کنندگی)، کف، دلپذیری و … را به همراه داشته باشد. خیلی متفاوت.

شستن با صابون/صابون نیز به ناچار منجر به ظاهر شدن بقایای نامحلول در آب می شود. این پاپ است که روی دیواره های سینک یا وان یافت می شود.

تشکیل این بقایای نامحلول اجتناب ناپذیر است زیرا از واکنش بین نمک سدیم یا پتاسیم (دقیقا صابون) و یون های فلزی Ca و Mg موجود در آب ناشی می شود. هرچه آب “سخت” بیشتر باشد، بیشتر تشکیل می شوند.

صابون

به همین دلیل است که همانطور که همیشه و همه جا در وبلاگ Mammachimica نوشته شده است، ساخت شوینده ماشین لباسشویی فقط با صابون مارسی در آب، علاوه بر کمی شستن لباس ها را خاکستری و سفت می کند.

زیرا بقایای نامحلول روی پارچه جمع می شود. بنابراین لازم است همیشه از یک عامل جداکننده در شوینده های لباسشویی (مثلاً سیترات سدیم زیست محیطی) استفاده شود.

صابون سازی نیز بدیهی است که تحت تأثیر دما، زمان سپری شده و رطوبت اتاقی است که در آن صابون را مزه دار می کنید، وجود مواد جداکننده و غیره، همه اقدامات احتیاطی که می تواند به شدت بر حفظ آن یا متأسفانه ترش بودن صابون، به دلیل وجود آن تأثیر بگذارد.

اسیدهای چرب “رایگان” که در بالا ذکر کردیم. از این گذشته ، صابون سازی یک واکنش شیمیایی است ، بنابراین طبق قوانین و فرآیندهای بسیار خاصی پیش می رود.

اخیراً برای غلبه بر مشکل بزرگ سوء استفاده از پلاستیک، شوینده‌های جامد در بازار یافت شده‌اند، اما آنها به معنای کلاسیک صابون نیستند، نمک‌های سدیم یا پتاسیم با pH قلیایی/پایه نیستند.